طه هدایتگر به قرآن

محفلی حقیقی در محضر طاها تا قرآن را بر جان هایمان بنشاند

طه هدایتگر به قرآن

محفلی حقیقی در محضر طاها تا قرآن را بر جان هایمان بنشاند

امام حسن عسکری علیه السلام ‏‏ اگر کسی از شما راستگو باشد و ادای امانت کند و با مردم خوش رفتار باشد، آن زمان مردم می گویند: «این، یک شیعه است.» و همین مسأله، من را شادمان می کند. //‏
طه هدایتگر به قرآن

بسم الله الرّحمان الرّحیم
اللهم صلی علی محمد و آل محمد
اینجا جمع شده ایم تا به عنایت الهی یاد بگیریم که چطور قرآن بخوانیم. یاد بگیریم که چطور با قرآن و برای قرآن زندگی کنیم و در یک کلام چگونه خانه دل خود را پر کنیم از عطر قرآن و به عنایت طاها قرآن شود اولین اولویت زندگی مان.

از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود...

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

سلام خدا بر همه ی دوستداران قرآن

شاید در ابتدای ورود به هر وبلاگی اولین سوال این باشه که این وبلاگ چه هدفی داره. برای چی تشکیل شد و حالا روش جلو رفتنش چیه. خب حالا در این وبلاگ ما این گونه سوالات در این صفحه تا حدودی جواب داده می شه.

 

چی شد که این وبلاگ ایجاد شد؟

چند روز قبل تشکیل وبلاگ، یکی از دوستان ناراحت بودند که چرا نزدیک خونشون محیط مناسبی برای قرآن خوندن و قرآن یاد گرفتن پیدا نمی کنن. از قضا بقیه بچه ها هم که در شهرهای دیگری بودند دنبال محیط خوبی برای قرآن خوندن می گشتن. همین گفت و گو باعث شد تا به این فکر بیفتیم تا در یک محیط مجازی فارغ از دوری راه قرآن بخونیم.

به همین دلیل گردان طاها رو تشکیل دادیم تا در محضر قرآن و به عنایت حضرت طه (ص) با قرآن انس بگیریم و به تدبر در آیاتش بپردازیم. خوشحال می شیم که به جمع ما بیاین تا از نظرات و نکات دریافتی شما از سوره هم بهره مند بشیم.

 

چرا نام ما  "گردان" طه است؟

شاید برای هر یک از ما این سوال پیش آمده باشد که چرا برای محیطی که برای قرآن خواندن و یاد گرفتن روش های تدبر در قرآن ایجاد شده لفظ "گردان" انتخاب شده است. جواب این سوال اینه که:

"لفظ گردان به خاطر این است که عملیاتی بودن و خروجی محور بودن کار و همچنین حاکمیت روح اجتماعی در آن از ابتدا مورد توجه قرار گیرد."


 معرفی صفحات وبلاگ

تفکر در قرآن: در این صفحه با توجه به درس های کتاب "آشنایی با شیوه های تفکر" ( جلد دوم آموزش روش های تدبر در قرآن) پست هایی به همراه صوت جلسه حضوری آن درس قرار داده شده است. قسمت نظرات هر پست، محلی برای مباحثه و تبادل نظرات و سوالات اعضا و مهمانان گردان می باشد.

مقدمات تدبر در قرآن: این موضوع که در قسمت طبقه بندی موضوعی (منو سمت راست) سه صفحه ی تمرین های کتاب، مباحثه، آموزش تدبر در قرآن می باشد. صوت جلسات حضوری در صفحه " آموزش تدبر در قرآن" متناسب با سوره های کتاب "مقدمات تدبر در قرآن" و مباحثات اعضا و مهمانان در صفحه "مباحثه" و تمرین های اعضا در صفحه " تمرین های کتاب" قرار داده شده است. در ضمن، صفحه "مباحثه/مقدمات تدبر" در منوی بالای صفحه اول نیز همان صفحه "مباحثه" می باشد.


نکاتی سریع و مختصر: در این صفحه مطالب و صوت هایی کوتاه متناسب با سوره های قرآن قرار داده می شود.

قرآن در زندگی: در تلاشیم که در این صفحه صوت مطالبی که در رابطه با به کارگیری قرآن در زندگی می باشد، قرار داده شود. در حال حاضرامکان دریافت صوت یک از دوره های "تربیت نسل توحیدی" مدرسه قرآن و عترت مقدور می باشد.

ساختار وجودی انسان: کتاب ساختار وجودی انسان یکی از کتاب های مدرسه قرآن و عترت می باشد که صوت جلسات برگزار شده توسط آقای چیت چیان در این صفحه قابل دریافت می باشد.


انشاالله که مقبول درگاه الهی باشد و برای بندگانش مفید.

برای برکت و ادامه راهمون دعا کنید.

یا علی

۹۳/۰۱/۲۴
گردان طاها

نظرات  (۵)

۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۶:۵۵ مریم گلی پور
سلام
اگه امکانش هست لطفا جزوات و کتاب های تدبر رو برای من ایمیل بفرمایید
باتشکر

سلام و تشکر از توضیحات خوب صفحه اولتان

البته اگر کمی خلاصه تر بشه بیشتر میخونندش.

لینکمان کنید: مربیان قرآنی کودک، نوجوان و خانواده

لینکتان میکنیم

 :) 

http://morabiane-koodak.persianblog.ir/

سلام  خدا قوت . ایده عضو پذیریتون واقعا نابه . 
سلام و خدا قوت
بعد از دو هفته تلاش و انتظار بالاخره امروز به وبلاگ شما دست پیدا کردم و خیلی خوشحالم که من هم می تونم از راه دور به گروه شما بپیوندم ... فقط هنوز کتاب و صوت ها رو ندارم ..انشاء الله بزودی ....

سلام
دستتون درد نکنه
اجرتون با خود خدا
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی